Projekt RINko se osredotoča na razvoj in implementacijo temeljnih znanj računalništva in informatike (RIN) v predšolski vzgoji. V današnji digitalni družbi je ključno, da že najmlajši otroci pridobijo osnovna digitalna znanja in kompetence, ki so nujne za uspešno delovanje v sodobnem svetu. Projekt naslavlja razvoj prilagojenih didaktičnih pristopov in gradiv, ki bodo omogočila zgodnje uvajanje digitalnih kompetenc že v predšolskem obdobju.
Namen projekta je prispevati k zgodnjemu uvajanju temeljnih znanj računalništva in informatike v vrtce, razvijati prilagojene pedagoško-didaktične pristope na področju računalništva in informatike ter opolnomočiti vzgojitelje, tako da jim nudimo ustrezna usposabljanja in podporo.
Glavni cilji projekta so:
- dvig temeljnih znanj RIN pri otrocih v vrtcih
- razvoj in implementacija inovativnih pedagoških strategij za poučevanje RIN
- usposabljanje vzgojiteljev za učinkovito poučevanje RIN
- ustvarjanje kakovostnih didaktičnih enot (t. i. učnih scenarijev) in gradiv, ki bodo dostopna tudi po zaključku projekta,
- spodbujanje sodelovanja in izmenjave dobrih praks med vzgojno-izobraževalnimi zavodi (VIZ)
Metode dela vključujejo aktivno sodelovanje vzgojiteljev in raziskovalcev pri razvoju učnih vsebin in strategij, organizacijo usposabljanj in delavnic za vzgojitelje, redno spremljanje in evalvacijo napredka ter prilagajanje pristopov na podlagi povratnih informacij. Projekt bo uporabljal sodobne učne metode (npr. igrifikacija, problemsko učenje, projektno učenje, in druge) za spodbujanje zanimanja otrok za vsebine RIN. Projekt RINko bo tako prispeval k zgodnjem uvajanju temeljnih znanj RIN in zagotovil, da bodo otroci že od malih nog pripravljeni na izzive sodobne digitalne družbe.
Pričakovani rezultati projekta vključujejo:
- vzpostavitev inovativnih oddelkov, ki bodo preizkušali didaktične pristope in pedagoške strategije razvoja temeljnih znanj RIN predšolskih otrok;
- izdelavo in objavo didaktičnih enot (t. i. učnih scenarijev) na prosto dostopnem spletišču;
- izdelava in objava pristopov vseh vključenih VIZ na področju dviga temeljnih znanj RIN učečih se, vključno s katalogom znanj;
- usposobljenost vzgojiteljev za poučevanje RIN vsebin;
- vzpostavitev spletne platforme za deljenje virov in dobrih praks;
- vzpostavitev mreže vrtcev, ki bo spodbujala komunikacijo in sodelovanje med VIZ.
Sodelujoče organizacije in partnerji projekta: Univerza v Mariboru, Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko (prijavitelj projekta); Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta; Vrtec Murska Sobota; Osnovna šola Vransko – Tabor – Enota Vrtec; Vrtec Jožice Flander; Vzgojno izobraževalni zavod Vrtec Ormož; Vrtec Pedenjped Novo mesto; Vrtec Jelka; Vrtec Manka Golarja Gornja Radgona; Vrtec Škofja Loka; Vrtec Borisa Pečeta in Vrtec Laško.
Ciljne skupine v projektu RINko so predšolski otroci, vzgojitelji in drugi strokovni delavci v vrtcih.
Tehnične informacije o projektu
Projekt je bil pridobljen s strani Univerze v Mariboru, ki je kandidirala z njim v okviru javnega razpisa »Razvoj digitalnih kompetenc in temeljnih znanj računalništva in informatike 2024-2026«.
Naročnik projekta, program: Republika Slovenija, Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje – Načrt za okrevanje in odpornost in Evropska unija – NextGenerationEU.
Šifra projekta: RINko, št. 303-50-2024/35
Povezava do razpisa: Javni razpis Razvoj digitalnih kompetenc in temeljnih znanj računalništva in informatike 2024-2026
Časovni okvir: 1. 9. 2024 – 30. 6. 2026
Vrednost projekta: 657.120,00 EUR
Nosilec projekta: Univerza v Mariboru, Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko, Koroška cesta 46, 2000 Maribor
Vodja projekta: dr. Boštjan Šumak (UM FERI)
Vsebinski vodja projekta: dr. Maruša Laure (UM PEF)