Spoštovani starši, zaposleni !

Priporočila za temperaturo, pri kateri bi bilo potrebno omejiti gibanje na prostem, ni. Ustrezno obnašanje omogoča zdravo gibanje na prostem tudi v mrzlih zimskih dneh. Gibanje na prostem in športna aktivnost sta vedno zelo pomembni, saj sta osnovi zdravega in kakovostnega življenja.
Zato so prilagoditev gibanja, primerna oblačila in spremljanje počutja ključni v preprečevanju težav zaradi mraza.

Kako lahko preprečimo zdravstvene težave ob nizkih temperaturah?

  • Oblačila naj bodo topla, suha, uporaba kape, rokavic, šala, obleke v več slojih (oblačila iz volne, nekaterih umetnih materialov, svile, so toplejša od bombaža), tesno prilagajanje oblačil zapestjem, topla, vodo-odporna obutev, …
  • Otroci naj se zunaj gibljejo (pazimo, da niso premočeni; ob intenzivnejšem gibanju po potrebi odstranimo kakšno plast oblačila)
  • Bivanje zunaj naj bo omejeno na krajši čas
  • Otroci naj bodo zunaj, ko so zunanje dnevne temperature najvišje
  • Opazujemo otroke, če jih zebe ali če imajo mokro obutev in oblačila; v tem primeru naj se otrok v spremstvu vrne v notranje prostore
  • Pozorni smo na mrazenje; to je pomemben znak, da telo izgublja toploto; otrok naj gre v spremstvu v notranje prostore
  • Posebej smo pozorni na otroke z astmo in kroničnimi obolenji dihal
  • Ob vetrovnem vremenu se možnosti za zdravstvene težave, povezane z vremenom, močno zvišajo, kar moramo upoštevati pri bivanju na prostem.

Ob primernem ravnanju je torej strah, da bi mraz otrokom škodil, odveč.

 

Pripravila: Barbara Kožuh, organizatorka prehrane in zdravstveno higienskega režima